Session 53
Translations: EN ES

Reality is created NOW, Perception is Created in Agreement Individually

Topics:






Zondag 5 november, 1995

Deelnemers: Mary (Michael), Vicki (Lawrence), Ron (Olivia), Cathy (Shynla), Guin (Sophia), Tom (James), Cecelia (Sari), en laat arriverend, Jim (Yarr). (Note: Cecelia zal worden afgekort naar “Celia”)

Elias arriveert om 6:21 PM.

ELIAS: Goede avond! (Pauze, om hem heen kijkend) Wij incorporeren een nieuwe energie vanavond. Welkom!

CELIA: Dank je. (Gefluisterd)

ELIAS: Geen stoel! (Verwijzend naar zijn verzoek voor een schommelstoel) Ik zie dat ik mezelf zal moeten schommelen! (Gelach)

RON: Ik zal er voor zorgen, Elias.

ELIAS: En een pijp zou fijn zijn!

RON: Oke! (Lachend)

ELIAS: Michael zal dit geweldig vinden! (Pauze) Nu, we zullen eerst ons spel doen, want ik heb kwesties om te bespreken met jullie vanavond. Daarom, mogen jullie je spelvragen stellen.

TOM: James met een diamant?

ELIAS: Deze vraag hebben we al eerder gehad! (Grinnikend)

TOM: Oke. Sorry. Oh ja, laat mij het wegstrepen. En voor wat betreft een land, Perzië.

ELIAS: Correct! Een punt! (Grinnikend) Ik heb zitten wachten totdat je in jezelf zou gaan vertrouwen, en daardoor de probabiliteit van een correct antwoord zou volgen!

TOM: Wel, je boeken hebben veel geholpen.

ELIAS: En je wenst nog een poging te maken?

TOM: Tuurlijk. Mag ik even snel het spelboord zien? Oh ja, goden. Ik heb een vraag over goden. Zijn dat alle goden van alle verschillende religiën, of zijn het alleen de goden waar wij aan gewend zijn?

ELIAS: Welke je maar wenst te kiezen.

TOM: Anu?

ELIAS: Incorrect. Probeer nogmaals!

TOM: Gaan jullie maar verder. Ik zal zo terugkomen.

ELIAS: James zal ons spel spelen, hoewel hij geen spelletjes speelt!

TOM: Yanka? ELIAS: Incorrect.

TOM: Ea? ELIAS: Incorrect.

TOM: Antu? ELIAS: Correct!

TOM: Dank je!

ELIAS: Waar verbind je dit mee?

TOM: Goden!

ELIAS: In welke essentie?

TOM; Nou, de mijne!

ELIAS: (Lachend) Nog een poging!

TOM: Oke! (Pauze) Ik pas.

ELIAS: Acceptabel. (Pauze)

TOM: Marshuka? ELIAS: Incorrect.

TOM: Ik pas. (Pauze) Voorlopig heb je voor elkaar dat ik het spel meespeel! (Gelach)

CATHY: Ik zou de naam Karen, de fysieke focus naam, met Ayla willen verbinden.

ELIAS: Incorrect. (Grinnikend) Nu, Shynla zal op haar lijst aan het afstrepen zijn!

CATHY: Ik zou de manzanita plant met indigo willen verbinden.

ELIAS: Correct. Een punt. (Tegen Tom) Hint! (Wij barsten in lachen uit)

TOM: Wat? Wat, Elias? Kom op! Ik zat te lezen! (Elias grijnst alleen maar, en wacht geduldig totdat Tom met indigo verbind)

RON: (Tegen Cathy) Ga voor die andere.

CATHY: Iemand anders mag gaan. Ik wil nog besluiten welke ik wil vragen.

RON: In de categorie goden, zou ik oranje met Christus willen verbinden.

ELIAS: Een punt. Dit was een zeer moeilijke om uit te denken, timmerman! (Met een “hint” van sarcasme! We lachen allemaal)

VICKI: (Tegen Ron) Ben je klaar?

RON: Ja, ik geloof niet dat ik er nog meer heb.

VICKI: ‘Ke. Ik zal Michael’s vragen opnemen. In de categorie kunst, zou Michael Elias willen verbinden met een impressionistisch schilderij.

ELIAS: “en”.

VICKI: Schilderijen.

ELIAS: Correct. Een punt.

VICKI: De mijne voor vanavond; ik zou willen starten met het introduceren van een nieuwe categorie. Ik zou de categorie van energie willen introduceren.

ELIAS: Acceptabel.

VICKI: Ik zou, in die categorie, Elias met elektriciteit willen verbinden.

ELIAS: Correct. Een punt.

VICKI: In de categorie van verbindende essenties, zou ik de essenties van Shynla, Lawrence, en Michael met het dier paard willen verbinden.

ELIAS: Zeer goed! Een punt. (Tegen Guin) Valt het je op?

GUIN: Ja, ik merkte het op! Ik zal dus maar gaan. Ik zou Athena, met de goden, met geel willen verbinden.

ELIAS: Correct. Een punt. (Tegen Tom) Indigo!!!

TOM: Weet ik! Ik zet er net naar te kijken. (We liggen in een deuk)

CATHY: ‘Ke. Ik probeer deze nieuwe verbindende fysieke focus energie categorie uit. Ik zou Ron, Mary, en Vicki willen verbinden, in de emotie categorie, met liefde. (Veel oohs en aahs van de groep)

ELIAS: Een punt. Zeer vreemd en verdraaid, maar … (Glimlachend)

CATHY: Ik vind van niet!!

ELIAS: (Tegen Tom) Probeer!

TOM: Oh, Antu met indigo!

ELIAS: Een punt! (Met een “hint” van overdrijving!)

TOM: En wat dacht je van …

ELIAS: (Luid onderbrekend) Ah! Je hebt je twee punten gekregen! Je mag in de volgende sessie vragen! (Grinnikend naar Tom)

GUIN: Ik zou een blauwe gaai, als dier, willen verbinden met Minerva.

ELIAS: Vogel, correct; type, incorrect.

GUIN: (Tegen Vicki) Het is die ene, maar ik ga het niet vragen, omdat …

VICKI: Vul het gat op!

GUIN: Nee, ik ga voor iets anders. Ik wil het textiel zijde met Minerva verbinden.

ELIAS: Incorrect.

GUIN: Oke. Verwijder die maar. Oke dan, fijn hoor! Ik zal deze doen. Is de fysieke focus naam, met de bijnaam Ty, Tyler?

ELIAS: Incorrect! (Gelach) Maar, je komt er dichterbij!

GUIN: Is het Taylor?

ELIAS: Incorrect! (Guin is inmiddels compleet gefrustreerd aan het raken!)

GUIN: Goed dan, fijn! Is de vogel een mus?

ELIAS: Correct! (Pauze, en dan uitspellend) T-I-L …

GUIN: Ga door!

ELIAS: Ga jij maar door! We zullen Sophia een hint geven!

GUIN: Nee! Ik wil geen hint!

ELIAS: Nog een letter.

GUIN: Goed dan. (Pauze, terwijl Guin wacht op de hint) Was dat de hint? (Elias knikt, grinnikend) Ik vat het niet! Ik zal er een nachtje over slapen.

ELIAS: Acceptabel. (Pauze)

RON: Voor mijn tweede vraag, zou ik de kleur oranje met de emotie van tranquiliteit willen verbinden.

ELIAS: Een punt. (Pauze)

VICKI: Zijn de opnemingen van het andere spel gescheiden?

ELIAS: Zoals van je droomspel?

VICKI; Ja. Ik heb er een van het droomspel.

ELIAS: Verbinding makend met dit spel?

VICKI: Nee.

ELIAS: Zou dit een opname zijn die in je stad geplaatst zal worden?

VICKI: Ja. Ik zou de taal in de stad willen introduceren. Het is een conceptuele taal; vrij similair aan een gebaren taal.

ELIAS: En jullie zijn het daar allemaal mee eens? (Iedereen aankijkend)

TOM: Ik soort van zie beelden als onze taal.

TON: Wat ik ook als conceptueel zou vertalen.

TOM; Ja, dat wel.

RON: Ik ben ermee eens. Ik denk dat het toch wel een of andere conceptuele taal zal gaan worden.

ELIAS: Dan kunnen jullie dit als gedaan beschouwen. Voor wat betreft je stad, de interpretatie van SITE, is: Ziener, Intentie, Stilzwijgend, Ervaring {Seer, Intent, Tacit, Experience} ; STILZWIJGEND {T-A-C-I-T). Dit zou, momenteel, binnen jullie definitie vallen, van wat jullie begrijpen of kennen.
(Pauze) Nu, daar jullie aspecten van jezelf hebben opgemerkt, en jullie zelven hebben opgemerkt, (glimlachend), zal ik met jullie praten over het herinneren. Ik zal je een voorbeeld aanbieden dat je, al heel vaak, hebt opgenomen in fysieke focus. Je realiseert je niet, dat in feite, dit al een weten is, omdat het schijnbaar automatisch voor je is, om op te nemen in fysieke focus. Als je bezig bent met een activiteit, en je krijgt een gedachte om van de ene kamer naar de andere kamer te gaan om iets te doen, en je bent vervolgens in de andere kamer, en je bent vergeten waarom je ook alweer daar was. Jullie hebben dat allemaal vaak gehad in je focus; je keert dan automatisch terug naar het punt waar je oorspronkelijk door de gedachte werd getroffen. Als dit geen herinnering bij je boven brengt, zul je feitelijk de handelingen herhalen, waar je daarvoor mee bezig was, om je herinnering op te roepen. Dan zul je stoppen en tegen jezelf zeggen, “Oh, ja, nu weet ik het weer”. Dit is een automatisch weten van waar je momenteel mee bezig bent, met het herinneren van essentie. Het is een fysieke spiegel focus beeld van wat je opneemt binnen essentie.

Nu zal ik je vertellen dat, hoewel je perceptie van de gebeurtenissen die om je heen plaatsvinden, lijken door te gaan in een, wat jij gelooft te zijn, voorwaartse beweging, zoals jij je focus ziet, in lineaire momenten, en, realiseer je je niet dat wanneer je teruggaat dat je, in werkelijkheid, de tijd aan het herhalen bent. Je creëert, in je fysieke focus, een terugwinden; het terugwinden van je tijd en het her-ervaren ervan, om een herinnering op te nemen. Hier in, ben je fysiek een beeld aan het uitdrukken, fysiek gefocust, van hoe je essentie herinnert. Binnen essentie, neem je een verleden op. Dit vonkt een herinneren.

Je tijd is allemaal simultaan. Het is onbelangrijk om je vragen te focussen op wat voor gebeurtenissen eerder plaatsvonden, of wat zal gebeuren in de toekomst, omdat geen van beide bestaan. Alles is nu opgenomen, daar er geen begin was, omdat nu je begin is. Je creëert nu je begin, ieder moment, omdat het allemaal simultaan aan het gebeuren is. En daarom, neem je in het herinneren, een weten op van een ‘naar de zijkant verplaatsen’. Als je aspecten van jezelf ziet, ben je aan het verbinden in je poging om te herinneren. Dit is een zeer goede poging geweest en een zeer goed verbinden!

Voor wat betreft het creëren van je realiteit, valt dit ook in dit concept, daar alle dingen ook nu gecreëerd worden. Deze kamer bestond niet in het verleden, omdat het alleen nu pas gecreëerd is. Je percepties zijn hetgeen wat je misleid. Je steunt op je fysieke focus en je aangeleerde perceptie van het zien van fysieke focus. Als een individu niet de momentele tijd had “uitgevonden” binnen lineaire focus, dan zou je je nu niet bezighouden met die perceptie. Je houdt je wel bezig met lineaire tijd, en je bestaan draait om of volgens dit tijd element, op zeer effectieve wijze. Terwijl je je verschuiving nadert, ben je aan het leren om je percepties van je “geaccepteerde officiële realiteit”, zoals jij het momenteel ziet, te on-incorporeren. In het verruimen van je gewaarzijn, begin je een begrip te accepteren, dat realiteit niet noodzakelijk geregeerd wordt door je fysieke zintuigen. Voor wat betreft je fysieke zintuigen, zullen we een voorbeeld gebruiken die vermakelijk zal zijn voor Shynla; we zullen het voorbeeld van Michael’s kopje nemen. (Cathy moet lachen) Voor je, zie je één kopje, en Sophia ziet één kopje, en James ziet één kopje, en Ron en Lawrence en Sari. Individueel, zien jullie ieder één kopje. In realiteit bestaan, op deze tafel in deze ruimte, zes kopjes; omdat ieder van jullie het beeld creëert van dit kopje voor jezelf. Collectief, hebben jullie overeenstemming bereikt over een aantal fysieke elementen. Individueel, creëer je deze naar je eigen perceptie.

Een ander voorbeeld: Je mag een object uitkiezen en het plaatsen op het midden van de tafel. Laten we zeggen dat dit object de kleur oranje heeft. Ieder van jullie zal dat object waarnemen naar de specificaties die je hebt gecreëerd. Jullie hebben een overeenstemming gemaakt over een object, want één individu zegt “ik zet dit object op deze tafel”; en daardoor werd de gedachte geregistreerd. Ieder van jullie creëert dan het beeld van het object. Hierbinnen, kan de ene het object als geel zien, de ander zal het object als rood zien; het verschil zit hem in je perceptie. Dan zullen jullie je bezighouden met het argument over wat de feitelijke kleur van het object is. Maar binnen het focus van het individu die het object als rood waarneemt, is het rood. Binnen het focus van het individu die het object als geel ziet, is het geel. Want ieder van jullie heeft het object individueel gecreëerd. Je bent het collectief eens over de onderwerpen. Je creëert ze individueel.

Je perceptie van elkaar is individueel gecreëerd. In deze kamer, ziet ieder individu zes andere individuen. Ze zijn allen realiteit. Daarom, terwijl je zit en Elias bekijkt, zijn er momenteel zes beelden van Elias, die allemaal dezelfde ruimte occuperen; net zoals dat alle fysieke manifeste dingen dezelfde ruimte bezetten. Perceptie is je creatie van fysieke realiteit, want wat je waarneemt, is wat echt wordt voor je.

Terwijl je je verschuiving nadert, en je gewaarzijn verruimd, verruimt ook je perceptie. En daarom, begin je de realisatie van meer op te merken. Je zou heel gewoon aan het zitten kunnen zijn, zoals jullie dat zeggen, en je zou dan meer dan één beeld van een individu kunnen zien. Je zult ook essenties kunnen zien die je momenteel niet ziet. Zelfs al zie je hen nu nog niet, dan betekent dit niet dat zij geen realiteit zijn, dat zij niet bestaan. Dat doen ze wel. Je ziet hen alleen niet, omdat je bent geleerd ze niet te zien.

Als ik jullie zou zeggen om vanavond naar Elias te kijken, en mij vervolgens te vertellen wat je ziet, zullen vele van jullie, zo niet allemaal, mij vertellen dat je Michael’s beeld ziet; omdat je nog niet genoeg vertrouwd, om Elias zijn beeld te zien, die zeer geconcentreerd manifest is in energie. Je kunt gedurende de avond experimenteren, en proberen. (Tegen Vicki) Probeer het; want Elias zijn energie is deze week zeer gericht, en zeer gestroomlijnd in het samengaan met Michael, en heeft veel energie opgedaan met het samengaan. Ik ben veel geconcentreerder geacclimatiseerd, en dat zou je zichtbaar kunnen zien. (Pauze, en tegen Ron) Ja???

RON: Dank je. Even terug naar het kopjes ding. Ik vroeg mij af, als enkel één persoon zit te kijken naar het kopje, en alle anderen in de kamer denken over het kopje, zijn er dan nog steeds zes kopjes?

ELIAS: Nee. Dit is een goede vraag. Je denkt over het kopje, en daardoor creëer je een mentaal beeld; maar dit zal het ook leiden in de richting van expressie van fysieke vorm.

Binnen essentie, bevat je elementen van bewustzijn die je fysiek manifesteert door een klier die je hebt gecreëerd in je fysieke lichaam. Er zijn feitelijke fysieke gebeurtenissen gaande. Je wetenschappelijke instrumenten zijn nog niet verfijnd genoeg, om deze interacties en expressies van energie te kunnen waarnemen, maar zij zullen dit binnenkort wel gaan waarnemen. Je creëert een chemische reactie in je fysieke lichaam middels wat je noemt een pijnappelklier. Dit verandert de energie van gedachten. Het projecteert naar buiten toe uit je fysieke lichaam, zoals je een spray zou zien doen. Dit treedt je ruimte gebied binnen. Dit is wat het feitelijke fysieke object creëert. Je kunt kiezen om geen fysiek object uit te drukken, en je bevat dan de gedachte en beeld van het object, waardoor je de vrijgeving van de reactie van energie blokkeert. Hierdoor, houd je het beeld bij je, zonder dat je het feitelijk creëert in fysieke vorm.

Ook kunnen objecten die gecreëerd zijn binnen energie naar fysieke vorm, maar voor tijdelijk op gefocust worden, en behouden hun focus tijdelijk, alleen zolang je concentratie hen in hun vorm houd. Je wetenschappers zien ruines, wanneer archeologen zoeken naar het verleden, en zij verklaren de verdwijning van gedeelten van artefacten, door te zeggen dat ze aan erosie onderhevig waren. Tijd heeft hun verdwijning veroorzaakt. Dit is incorrect. Jullie hebben hun verdwijning gecreëerd, door je concentratie te laten verzwakken. Je continueert niet met je geconcentreerde energie die je focust op bepaalde elementen die je hebt gecreëerd in je wereld; en daardoor verdwijnen gedeelten ervan.

Je nieuwsgierigheid, en je verlangen om altijd aan het creëren te zijn, creëert nieuwe elementen in je wereld, en dit is hoe dat nieuwe dingen verschijnen. Dit is een collectieve inspanning, maar allemaal binnen bewuste energie. Een aspect van fysieke realiteit blijft {bestaan}, ieder element dat reeds gecreëerd werd, voor zolang, als dat er essenties zijn die continueren met het concentreren van hun focus, om het focus aanwezig te houden. Je doet dit zonder wakend bewust nadenken; net zoals dat je ademt en je hart klopt, en je denkt niet na en concentreert, en maakt je hart aan het kloppen, of maakt dat je lichaam ademt, op intentionele wijze. Het voert deze taken automatisch uit. (Pauze, en dan tegen Cecelia) Ja?

Ik ben onder de indruk van de kennis die je aan ons overdraagt, en ik vraag mij af of, in deze menselijke verschuiving die we aan het ervaren zijn, of we onze bewustzijnen zullen verenigen, en daardoor nieuwe concepten creëren, universele concepten?

ELIAS: Je zult realiteit realiseren. Je bent altijd continue aan het creëren. Je zult gewaar zijn van een bredere realiteit. Je perceptie zal uitgebreider worden, en je zult de realiteit die je omgeeft begrijpen. Je zult interactief zijn met andere aspecten van realiteit, en niet alleen in fysieke focus.

CELIA: En dit zal ons geopenbaard worden in dit leven?

ELIAS: Je zult dit aan jullie zelf openbaren, omdat je deze kennis alreeds bezit. Je zult je eigen gewaarzijn verruimen, tot op een hoogte dat je zult herinneren wat je al beschikt aan kennis. Deze verschuiving is alreeds begonnen binnen jou “leven”, zo te zeggen.

CELIA: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom.

GUIN: Elias, ik heb een vraag. Dus, die collectiefheid waar wij aan doen, dat doen wij in regiogebied 2, juist?

ELIAS: Dat is correct. Al je connecties zijn verbonden in je regiogebied twee bewustzijn. Ze zijn manifest in dit regiogebied een, fysieke bewustzijn. Ik zal een heel klein voorbeeld van je percepties geven. Je wordt geleerd hoe waar te nemen, fysiek, vanaf de tijd dat je een baby bent. Je percepties, wanneer je klein bent, kunnen een echtere realisatie van realiteit zijn, maar wanneer ze worden uitgedrukt, wordt je gewaarschuwd, en er wordt je verteld wat de “officiële correcte wijze” is om waar te nemen. Je zou een tripje kunnen maken om je oceaan te gaan bekijken als je klein bent, en je zou de oceaan als paars kunnen zien. Daarom, is het paars; en jij, als een klein kind, drukt dit expliciet uit tegen je ouders, en zij drukken je een waarschuwing uit, “Oh nee, deze oceaan is blauw!” En daardoor, zonder erover na te denken, zie je, onmiddellijk en automatisch, blauw.

VICKI: Ik heb een vraag. Bijvoorbeeld, Ron’s energie hal …

ELIAS: (Tegen Ron) Heel goed!

VICKI: Nu, hebben wij dat allemaal gecreëerd, en nam alleen Ron het waar?

ELIAS: Dat is correct. Ik zal jullie nu een verschil in perceptie aangeven. (Jim arriveert) Goede avond, Yarr.

JIM: Goeieavond, Elias. Iedereen goeieavond.

ELIAS: Ik ben erg blij je vanavond te zien.

JIM: Ik ben blij hier te zijn, dank je.

ELIAS: Je bent zeer welkom. (Tegen de groep) Ieder van jullie heeft een element aangeboden voor je stad, en ieder van jullie kijkt naar Elias en vraagt, “Is dit correct?” Elias zijn respons aan ieder van jullie is, “Als je dat wenst.” En daardoor, dobberen alle van jullie visualisaties nog steeds rond binnen de probabiliteiten.
De visualisatie bestaat, want het werd vertrouwd en werd uitgedrukt. Er werd geen twijfel opgenomen, en daardoor werd het gecreëerd. (Tegen Guin) Je waterval verschijnt in en uit beeld, niet wetend of het nu fysiek manifest moet worden, of moet verdwijnen.

GUIN: Dat zou ’t wel moeten doen. Het is heel erg mooi!

ELIAS: Creëer het dan! (Glimlachend) Ik geef aan dat er ook een al een andere structuur bestaat, en dit is je bibliotheek; en hier geldt hetzelfde, er werd geen conflict of twijfel opgenomen, en is gewoon. (Pauze) We zullen pauzeren, en ik zal …

TOM: (Onderbrekend) Meeluisteren!

ELIAS: … vragen gaan beantwoorden wanneer ik terugkom. (Tegen Tom) Natuurlijk zal ik meeluisteren! (Gelach)

BREAK 7:22 HERVATTING 7:53 PM
Note; Mary voelde een naderende “pop-in”, en wilde dit vermijden, maar iedereen was erg bezig met conversatie. Ze drukte haar ongemak uit tegen Vicki, die suggereerde dat ze gewoon hun ogen zouden sluiten en Elias zouden uitnodigen om te verschijnen, waardoor de “pop-in” vermeden kon worden. Elias arriveerde in minder dan twee seconden, iedereen aan het schrikken makend, door onmiddellijk en heel luid te praten, en de conversatie onderbrekend. Het was tamelijk grappig!

ELIAS: Goed verbonden voor iemand die niet verbind!

GUIN: Wat? Zou je dat nog een keer willen zeggen?

ELIAS: Goed verbonden voor iemand die niet verbind!

GUIN: Dank je Elias.

ELIAS: Dit was een correcte impressie. Je zult niet allemaal hetzelfde kopje zien, maar je zult wel elkaars kopje zien. Want jullie zijn allemaal individuen, en je creëert allemaal je eigen fysieke manifestatie. Dit kopje is niet alleen een waargenomen object, maar het bestaat ook in fysieke focus, want je hebt het gecreëerd door fysiek gemanifesteerde energie. Net zoals dat ik jullie heb uitgelegd, dat ieder van jullie uitwaarts, fysieke energie projecteert, die manifesteert in fysieke vorm. Dit is een chemische reactie in je fysieke lichaam. Feitelijke fysieke elementen creëren fysieke elementen. Daardoor, is wat je uitwaarts hebt geprojecteerd om fysiek waargenomen te worden, ook fysiek manifest. Ieder van jullie projecteert fysiek een manifestatie naar buitentoe. Je neemt alleen je eigen creatie waar. En daarom, ben je juist dat in je verruiming, je ook de andere creaties allemaal zult gaan waarnemen. Dit wil niet zeggen dat je zes kopjes op je tafel zal zien staan. Je zal het kopje zien staan, en het zal veranderen. Het zal in en uit beeld verschijnen en vervagen, en je zal al de andere manifestaties van dat ene kopje waarnemen. Nogmaals, voor onze on-verbonden verbinder, die nog steeds aan een inhaalslag bezig is!

GUIN: Ja. Krijg ik nu een punt? (We moeten allemaal lachen, en Elias grijnst)

ELIAS: Oh, we zullen Sophia een extra punt geven, voor verbinden.

GUIN: Woe hoe! Dank je! Ik moet inhalen!

ELIAS: Je hebt veel inhalen te doen bij Lawrence!

GUIN: Ja! Ik kan alle extra punten die ik krijg goed gebruiken!

ELIAS: Het is maar goed dat dit geen paardenrace is! (Gelach) Je hebt genoeg tijd om in te halen, door het toevoegen van categorieën.

GUIN: Over categorieën gesproken …

ELIAS: Natuurlijk! (En begint te lachen)

GUIN: Zijn insecten een categorie? (We barsten in lachen uit)

ELIAS: Nu, we gaan “lastig-vallers” opnemen, zo dat Sophia alle andere individuen kan lastigvallen! Acceptabel. Michael zal deze categorie zeer humoristisch vinden! (Nog steeds lachend)

GUIN: Woe hoe! (Ze is een makkelijk op te winden meiske!)

VICKI: En we zullen Sophia verbinden met een steekmug! (Gelach)

GUIN: Nee, ik heb mijn impressies al hoor, dank je.

ELIAS: Nu zal ik jullie vragen opnemen, daar jullie nog steeds doorgaan met het niet beantwoorden van mijn vragen!

CELIA: Mag ik vragen wat de naam is die je mijn fysieke essentie zou geven, zoals je mij ziet?

ELIAS: Je essentie naam is Sari.

CELIA: Sari. Dank je.

ELIAS: Je bent welkom; (pauze), deze essentie is ook verbonden met indigo.

VICKI: Mag ik de correcte spelling ervan hebben voor mijn werk?

ELIAS: S-A-R-I.

VICKI: Trouwens, spel ik Fromasch correct? (Elias knikt)

JIM: Ik heb een spelvraag, het verbinden van indigo met de emotie van compassie.

ELIAS: Een punt.

JIM: Mag ik een andere vraag stellen? Ik veronderstel van wel, maar …

ELIAS: Ja dat mag je, want we hebben twee punten per individu opgenomen.

JIM: Oke. (Pauze) Ik heb geen andere vraag! Ik raakte helemaal opgewonden, en … (Hij begint in een deuk te liggen)

RON: Ga gauw naar de andere kamer! (Nu, liggen wij allemaal in een deuk!)

JIM: Ik denk dat ik maar gewoon hier blijf rondhangen, als je dat niet erg vind. Het zal mij weer te binnen schieten. (Nog steeds lachend)

ELIAS: Ik ben er zeker van dat dat zal gebeuren! Interessant voorbeeld!

JIM: Ooo, ooo oooh! Voor de plant met indigo, goldenseal {hydrastis canadensis}?

ELIAS: Correct. Een punt.

JIM: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom.

CATHY: Ik ben nog steeds verward!!! Was dat de plant of het kruid?

VICKI: Excuseer mij!!! Dat zou dan in de kruidencategorie moeten vallen, nietwaar?

JIM: Dan zal het een kruid zijn.

ELIAS: Je mag een van beide kiezen.

JIM: Het is allebei. Het is een plant, het is een hele sterke genezende plant.

GUIN: Het is een plant en een kruid.

CATHY: Maar we hebben alleen plant neergezet, dacht ik.

VICKI: Dat deden we ook!

RON: Maar het is een kruid!

JIM: Nou, dan denk ik dat het een kruid zal zijn.

ELIAS: (Tegen Vicki, langzaam sprekend) Hoewel het ook een plant mag wezen, en net zoals dat een maansteen en een amethist werden opgenomen in één categorie; zullen we gezien het feit dat Lawrence, in zijn organisatie van gedachten en categorieën, die aan het kiezen is om dit in een andere categorie te plaatsen, dit accepteren. Wie is Elias om te protesteren en een element te accepteren in de verkeerde categorie! (Sarcastisch een “tjonge jonge” gezicht trekkend)

GUIN: Elias, ik vind dat je haar een punt moet afpakken! (Gelach)

VICKI: Hé wacht is even!

ELIAS: Ze zijn gemeen aan het worden!

VICKI: Dat mag geen naam hebben! (Veel gelach)

ELIAS: Het spel is een zeer ernstige business aan het worden! Het is nogal een “jungle” daarbuiten! (Tegen Jim, intens) Hint!!! (We liggen in een deuk)

JIM: Ik heb een heleboel vogels! (Lachend)

ELIAS: Sommige essenties houden nogal van vliegende creaturen!

JIM: Ik heb altijd al van vogels gehouden.

ELIAS: In tegenstelling tot Michael! (Tegen Jim) Een moment. (Tegen Vicki) In tegenstelling tot fysieke focus, drukt een essentie geen gekwetstheid uit in het niet fysiek krijgen van een gift. Het zou behulpzaam zijn geweest, maar het is duidelijk dat Michael niet klaar is om hier doorheen te bewegen! Daarom, is het acceptabel. Er is geen opname van gekwetste gevoelens. (Glimlachend) En daarom, werd het geschenk uitgewisseld naar Yarr. (Pauze)

GUIN: Ik heb een vraag. Ik wil weten … Zoals je weet, zijn Cathy en ik “Oversoul Seven” aan het lezen nu, en ik wil weten of er enige correlatie, of een parallel gaande is, tussen Shynla en Window.

ELIAS: En dit heeft zichzelf niet als een overduidelijk iets gepresenteerd?

GUIN: Ik denk dat ik gewoon verificatie wilde.

ELIAS: Verbind Sophia nu.

GUIN: Met Proteus?

ELIAS: En???

GUIN: Oh, nee. (Zuchtend, en een pauze)

ELIAS: Lawrence!

GUIN: Als een counterpart? Ik ben een counterpart?

ELIAS: Ja, en daar voorbij.

GUIN: Help mij! Ik weet het niet! (Met een “hint” van wanhoop)

ELIAS: Je mag hierover nadenken. Je zal je connecties maken. Je begint nog maar net de informatie op te nemen. Kijk goed. Ik geef aan dat Sari ook een counterpart bezit, binnen de groep van individuen die zijn opgenomen en verbonden in deze groep, met Dimin; hoewel Sari wat minder angst opneemt en wat meer open staat om te onderzoeken. Leer om niet vertroebeld te zijn door geloofsystemen. Sommige metafysische geloofsystemen zijn moeilijk om te on-incorporeren.

CELIA: Ik dank je voor die woorden. (Ze is zo serieus!)

ELIAS: Je bent welkom.

VICKI: Over counterparts gesproken …

ELIAS: Ja ???

VICKI: Dus, om terug te komen op de ‘lovebirds’ …

ELIAS: Ja ???

VICKI: Dus, dan zouden we daar ook een counterpart situatie hebben, juist? We hebben dan de counterparts van Sophia en Lawrence, en we hebben counterparts van Michael en Oliver, en we zouden de counterparts hebben van Elizabeth en Ron

ELIAS: (Grinnikend) Goed verbonden, Lawrence, je leert om deze aspecten een kleine stap ruimer te maken! Ja. Ik ben erkennend, omdat je tot dit gewaarzijn bent gekomen op jezelf, zonder opneming van een Elias “pop-in” bezoek! (Vicki lacht) Hoewel ik moet toegeven, dat het zeer moeilijk is, soms, om mezelf in te houden, wanneer sommige van jullie zo ontzettend dichtbij je antwoorden komen, maar net niet helemaal! (Glimlachend) Je bent heel goed aan het verbinden!

VICKI: Oke. Ik heb een andere vraag.

ELIAS: Ja?

VICKI: De ervaring die Michael onlangs had met de jonge dame, met het briefje dat in haar huis werd achtergelaten; is dit similair aan een aspect, zoals Will? (Een karakter uit Oversoul Seven)

ELIAS: Dit had ik eerder al aangegeven; ja. Het doel hiervan was een opmerken van een disconnectie van persoonlijke verantwoordelijkheid, en een opmerken van een verandering. Dit individu, in werkelijkheid, is een parallel; en is niet hetzelfde als Will, want dit individu incorporeert een geheel, niet alleen een midden. Maar het was een illustratie waarmee geïdentificeerd kon worden, en nam ook een weten van de realiteit op, in plaats van het aannemen van een verzonnen realiteit. Michael zou automatisch hebben aangenomen, toen hij aanvankelijk begon, dat dit individu in hoge mate hulp nodig had. Het verschil zit hem in het feit, dat bij deze gepresenteerde gelegenheid ter opmerken, hij initieel de situatie op deze manier bekeek, maar ook een afstandelijkheid initieerde, en een stapje opzij zette, om het geheel te overzien. Zoals jij zou zeggen, in jou termen, “kijken voor je springt!”, wat eerder zou zijn geweest, “springen voordat je kijkt!” (Glimlachend) Dit was een kleine behulpzaamheid bij de opneming van het begrijpen, wat werd overeengekomen in regiogebied twee. (Pauze)

JIM: Om terug te komen op de vogels … Ik zou graag meer willen begrijpen over de vogels die werden bezorgd … alsjeblieft??? (Gelach)

ELIAS: Alsjeblieft!!! (Grinnikend) We hebben vanavond gesproken over herinneren en creëren. We hebben gesproken over het creëren van je realiteit in feitelijk fysieke termen, die je als tastbaar kan zien. Mijn reden dat ik dit uitdruk aan je, is om informatie te geven, die je toestaat om deze expressie voor jezelf te zien, dat jij je realiteit creëert, op een iets meer realistisch manier, naar jouw manier van denken. Want hoewel ik dit over en over tegen je zeg, neem je deze verklaring, in feite, niet geheel in je op. Tot op een zekere hoogte, doe je dat wel. Daar voorbij, doe je dat niet. Sommige nemen de realiteit van deze verklaring meer op, dan anderen. Terwijl je door je geloofsystemen heenbeweegt, en terwijl je jezelf toestaat om jezelf te zien, zul je meer gaan begrijpen.

Ik zal Yarr vertellen dat elementen zijn gepresenteerd om een “stimuleren” te initiëren, voor jou om jou te bekijken. Als je ervoor kiest om niet naar jezelf te kijken, is dat jouw keuze. Er zijn geen essenties, noch individuen, die keuzes voor jou zullen opnemen. Je bent niet verplicht om keuzes te maken, op welke wijze dan ook, anders dan degene die je kiest. Er wordt je informatie gepresenteerd, en een gelegenheid tot bekijken; niet alleen van jezelf, maar ook om voorbeelden van probabiliteiten te zien die zouden kunnen manifesteren in de toekomst, waardoor je jezelf een duidelijker beeld toestaat.

Ik geef geen voorspellingen, aan geen enkel individu; omdat je altijd over keuzes beschikt, en omdat het altijd in je focus ligt om probabiliteiten te veranderen. Sommige probabiliteiten zijn “meer waarschijnlijker” dan andere. En als je je in de richting beweegt van het creëren van die meer waarschijnlijke probabiliteiten, zonder verruiming en zonder een begrip van jezelf, zou je meer probabiliteiten kunnen her-creeren die onbevredigend zijn voor jouw focus. Ik bied je de gelegenheid om dit voorruit in de tijd te kunnen zien, om zo te zeggen; waardoor je dus de gelegenheid krijg om weloverwogen keuzes te maken, en om jezelf te kunnen zien. Ieder individu doet dit, naar gelang dat zij klaar zijn om te aanschouwen. Als je onbereid bent, en voelt dat je nog niet klaar bent om deze probabiliteiten te aanschouwen, dan is dit jouw keuze. Er is helemaal niemand in een of andere “kosmische hemel” die met zijn vingers naar Yarr wijst, en zegt, “Je moet dit doen, want anders zullen vele rampzalige dingen je overkomen!” (Gelach)

Je zult je eigen realiteit creëren. Ik heb je stof tot nadenken geboden, want je hebt je gedachten en je energie geleid in een richting; die, momenteel, de meest waarschijnlijke is. Dit betekent niet dat dit de meest moeiteloze is, of de meest efficiënte! Je hebt al een realiteit gecreëerd. De realiteit die je hebt gecreëerd, is niét een mislukking! Het is een uitdrukking van jezelf! En daarom, heb ik je de gelegenheid geboden om dit te aanschouwen; en in plaats van te zeggen tegen jezelf dat je een afkeer hebt van de deze expressie, en dus een afkeer van jezelf weerspiegelt, heb ik de gelegenheid voor je gepresenteerd, om dit te zien als een creatieve expressie van jezelf, die je in meer efficiënte richtingen kan leiden, en kan accepteren en liefhebben, zoals je ook jezelf kan accepteren en liefhebben.

Jij, in tegenstelling tot sommige andere individuen, hebt fysieke expressies nodig om te zien, om mee te verbinden, ter je begrijpen ervan. Dit is waarom je fysiek jezelf hebt geprojecteerd en je realiteit hebt gecreëerd, zoals je dat hebt gedaan. Je biedt jezelf een fysieke uitdrukking aan welke, naar jouw manier van denken, je de gelegenheid biedt om fysiek te kunnen zien wat je hebt gecreëerd. En als er een element van je fysieke creatie is, waar je van streek door bent, of conflict over opneemt, dan kun je het herschikken, omdat je het voor je ziet staan! Dit is, in feite, in zeer creatieve uitdrukking! Veel individuen drukken alleen in gedachten uit, die vrij gemakkelijk verward kunnen worden.

JIM: Dat is te gek. Dank je. Dus er is een volière in de stad.

ELIAS: Zoals je ook binnen fysieke focus zult creëren.

JIM: Dank je.

ELIAS: Je bent zeer, zeer welkom. (Pauze)

TOM: Ik heb er een, Elias. Ik had twee weken geleden een droom, nadat ik hier in een sessie was, en je aanwijzingen opvolgde om je dromen als essentie te zien, en ik had in die droom … (Tom stopt met praten)

ELIAS: Continueer. Je was in de droom aan het opnemen … Denk niet dat ik niet hoor wat je zegt, alleen omdat ik mijn aandacht verschuif.

TOM: Oke. In die droom, had ik een droom dat ik een pijnlijke keel en een verkoudheid had. Ik werd wakker met een pijnlijke keel en een verkoudheid! Is dat dezelfde soort van droom als Vicki’s vliegen en de pijnlijke teen die ze opliep?

ELIAS: Nee. Wat je voor elkaar hebt gekregen is dat je een aspect hebt gezien in je droomstaat. Je hebt een herkenning van een connectie gecreëerd, en dus fysiek de expressie gekopieerd in je wakende bewustzijn.

TOM: Dus ik probeer de verkoudheid zelf te creëren?

ELIAS: Dat heb je gedaan! (Grinnikend)

TOM: Nog een ander ding, een verklaring die je lang geleden maakte: “Diegenen die een verschil zien tussen de ziel en het lichaam, bezitten geen van beiden”.

ELIAS: Zeer diep, zou je niet zeggen?

TOM: Ik vond het geweldig!

ELIAS: Niet zo diepgaand zoals ik momenteel ben, maar niet slecht voor fysieke focus! (Speels grinnikend)

TOM: Voor honderd jaar gelden, was dat verdomd goed!

ELIAS: Of, huidig!

TOM: Of huidig. Je hebt gelijk. Nog een vraag. Het is van Fromasch. Ze krijgt telkens het gevoel dat er beesten op het bed zitten, tot op het punt dat het bed beweegt; letterlijk, het bed beweegt. Ik heb dat gevoel niet, en ik lig toch ook in dat bed met haar. Ze zegt ook hallo tegen je.

ELIAS: Erkend. (Pauze) Fromasch is veel elementen van het verruimen aan het ervaren, maar blokkeert het gewaarzijn. Ze neemt angst op. Daarom blokkeert ze het begrijpen van wat ze ervaart. Ze zal een op een punt aankomen, waar ze haarzelf de vrijheid zal toestaan om haar ervaren te begrijpen. Alleen is ze daar nog niet helemaal aangekomen! (Glimlachend) Vele malen, ervaren individuen een verruiming en begrijpen het niet, omdat zij niet het gewaarzijn opnemen met hun verruiming. Daardoor, lijken de ervaringen soms vreemd en vaak eng, of ze raken vastgehecht aan geloofsystemen, die ook angst opnemen. Er zal hier doorheen bewogen worden.

TOM: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom. (Pauze) Sta mij toe een boodschap door te geven voor Fromasch, dat haar moeder zeer blij is met haar “uit-knipperen”!

TOM: Oke. Dank je, Elias.

ELIAS: Je bent welkom. Ik zal mij nu richten op Yarr, en zeggen dat ik geamuseerd ben met je woedeaanval!

JIM: Welke? (Lachend)

ELIAS: (Ook lachend) Die continuerende! Het is tamelijk amusant dat je een gevoel van separatie aan het opnemen was, en ook dat jij geen gift aangeboden kreeg, terwijl in realiteit de essenties die de gift uitdrukten, zeer geconcentreerd waren met het uitdrukken van een gift die meer dimensies bevatte dan jij aan het zien was! Michael is juist met het inzicht dat jij precies in het midden stond van dit alles, hoewel je niet geheel begreep wat het midden was! Nu, zul je het beter begrijpen.

JIM: Het is aan het binnendruppen.

ELIAS; Beetje bij beetje. Ook dit nog; in het bekijken van je verbinding, in onze oefening, is een verbinding van een gedeelde dimensionale focus, dit jij zou kunnen identificeren, tussen jezelf en Lawrence. (Pauze) Ik moet zeggen: “Inderdaad” tegen Michael, over wat hij zei gedurende je pauze. Ik probeer te zeggen, dat mijn vorm van onderwijs, door het je eerst te laten ervaren en subsequent te uitleg geven, mij veel efficiënter lijkt dan je fysiek gefocuste instructeurs, omdat je leert door ervaring. (Pauze)

TOM: Elias, is er zoiets als een “Kaffer religie”?

ELIAS: (Pauze, grinnikend) Als je zou zeggen: “Was er zulks een religie?”, ja. Als je zou zeggen: “Was het waar?”, nee.

TOM: Oke. Geen ervan is waar.

ELIAS: Dat is niet correct!

TOM: Oke, “Fungja”. Dat is een religie, juist?

ELIAS: Je zit wel heel erg diep in deze religie focus! Ik zal een oefening voor James suggereren. In je droom of meditatieve staat, wens ik dat je verbind met je counterparts, die deze religieuze elementen voor je aan het ervaren zijn. Dit is waarom dat je zulks een fascinatie opneemt, en in allerlei obscure religieuze focussen duikt, omdat je deze allemaal aan het ervaren bent momenteel, door je counterparts. En daarom, zou je een rust in jezelf kunnen vinden, als je jezelf zal toestaan te verbinden met sommige van je counterparts.

TOM: Oke. Maar ik heb geen enkel geloof in geen enkele van deze religies!

ELIAS: Je begrijpt het niet. Je neemt ook geen geloof of een acceptatie op van deze individuele religieuze focussen, maar je neemt wel een fascinatie op met al deze religieuze focussen. Je hebt geen acceptatie nodig van geen enkele van deze religieuze elementen, omdat je counterparts bezit, die elk van deze elementen accepteert, en deze voor jou ervaart, met jou.

TOM: (Een stukje papier verkreukelend) Geloofsysteem, juist?

ELIAS: Zeer goed, Kijk …

TOM: Maar, ze maakten wel een statement, die ik goed vond, toen ze zeiden, “Leven, natuur, dood, en afstamming, allen leven in harmonie”.

ELIAS: Veel religieuze elementen nemen waarheden op. (Pauze) Ik zal betuigen aan James, ten eerste, dat je mij niet meer onderbreekt, omdat ik over je heen zal praten! (Zeer krachtig, en een nadrukkelijke pauze) Vervolgens, zal ik mijzelf herhalen en tegen je zeggen; Kijk, in je meditatie en in je droomstaat, naar je counterparts; en zij zullen hun ervaringen vertellen, en je zal rust ondervinden in je onderneming en zoektocht naar dit religieuze element! Sta jezelf de suggestie toe van het zien van een counterpart. Je zult verbinden! Je hoeft niet te weten wie de counterpart is. Het is niet nodig voor je om een specifiek individu te visualiseren. Zij zullen aan je verschijnen. Zij zullen je informatie aanbieden, en hun weten aan je bekend maken. (Pauze) Afgesproken?

TOM: Ja meneer. Dank je.

ELIAS: Dank jóu wel! Zijn er nog meer vragen vanavond?

CELIA: Eliza, ik wens opheldering over de informatie die je mij eerder gaf. Je had het daar over counterparts, een bepaalde angstloosheid, en ook iets over metafysica. Kun je het voor mij verhelderen en meer informatie geven?

ELIAS: Ja. Deze groep van individuen hebben een ander individu opgenomen die vanavond niet aanwezig is, dit is een vrouw genaamd Dimin. Feitelijk, is dit haar essentienaam. In fysieke focus wordt ze Carole genoemd. Dit individu deelt het aspect van counterparts met jouwzelf. Ze is het type counterpart die similaire zienswijzen deelt met jou. Haar interesses zijn parallel aan jouw interesses. Het verschil zit hem in het feit dat Dimin grote angst opneemt. Ze heeft nog veel om doorheen te gaan op het gebied van geloofsystemen, die wat van haar gewaarzijn blokkeren. Ze is zeer intuïtief, maar ze is erg niet vertouwend van haarzelf; vandaar mijn waarschuwing naar jou. Vertrouw jezelf. Counterparts kunnen elkaar beïnvloeden, en zij is jou aan het beïnvloeden. Je kan haar ook beïnvloeden door wat van haar angst te verminderen, door jouw accepteren.

CELIA: Ik snap het. En heb ik dan, als haar, similaire gedachten systemen om doorheen te werken?

ELIAS: Niet helemaal. Je bent ieder individuen. Dimin neemt veel angstelementen op die haar vastbinden aan fysieke geloofsystemen waar ze zeer hard aan vasthoud, vanwege een angst voor verandering. Jij, verschilt hierin, doordat je geloofsystemen opneemt, maar niet dezelfde angstelementen opneemt.

CELIA: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom.

GUIN: Ik heb een snelle vraag.

ELIAS: We hebben altijd snelle vragen! We hebben alleen niet altijd snelle antwoorden! (Gelach)

GUIN: Het betreft Becky. Ik vroeg mij af of mijn assumptie of mijn impressie correct was, dat jij haar had bezocht in haar wakende staat, in haar wakende droomstaat. Is dat juist om te zeggen?

ELIAS: Ik begrijp wat je aan het zeggen bent. Ja; en je mag dit ook zeggen, dat ze een beetje een “duwtje” nodig heeft. Ik ben erg duwerig! (Gelach) Je mag een invitatie uitdelen.

GUIN: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom. (Pauze)

VICKI: Ik heb maar een “kleine” vraag! (Gelach) Ik ben alleen nieuwsgierig.

ELIAS: (Humoristisch sprekend, in slow motion) Goed dan, en ik zal een nog langzamer antwoord aanbieden! (Gelach)

VICKI: Mijn vriend Danny … is mijn vriend Danny niet een Ziener?

ELIAS: Nee. Sumafi, maar geen Ziener.

VICKI: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom. Niet iedereen die opgenomen is met de essentiegroep van Sumafi zijn Zieners.

JIM: Gisteravond, toen ik een kruispunt opreed, veranderde het licht naar een groene pijl. Het was oke om weg te rijden, en ik merkte dat ik heel erg langzaam aan het wegrijden was, en de tijd ging heel langzaam; en toen ik op het midden van de kruising aankwam, kwam er heel snel een auto vanuit de tegengestelde richting aan, en als ik weggereden had zoals ik normaal gespreken zou wegrijden bij een kruispunt, zouden we op elkaar geklapt zijn …

ELIAS: Een rijtuig ongeval opnemend! (Jim’s zin afmakend, en grinnikend naar Vicki in verwijzing naar hun “rijtuig ritje” samen)

JIM: Ja! Een paardenloos rijtuig ongeval!

ELIAS: (Tegen Vicki) Is het niet een toeval?

VICKI: Tamelijk! (Lachend om de herinnering van deze ongewone ervaring)

JIM: Zelfs Cindy zei, “Wat ben je aan het doen? Trek toch op!”, en ik zei, “Ik weet het niet!”

ELIAS: Een preventie van geautomatiseerde rijtuigen ongevallen! Ik zou niet wensen dat dit individu hier vanavond niet aanwezig zou zijn, omdat ik hem dingen te zeggen had!

JIM: Ik ook. Dank je!

ELIAS: Je bent welkom. Trouwens, rijtuig ongevallen zijn zeer rommelig, en ook stressend, hoewel je geen paarden opneemt! (Elias had Vicki een verhaal verteld over een paardgetrokken rijtuig ongeval waar hij bij betrokken was geweest gedurende een van zijn ontwikkelingsfocussen, waarin het paard erg gewond was geraakt, en was doodgegaan. Hij zei dat het erg “rommelig” was!)

RON: Ik heb een vraag. Dit is een onderwerp waar Sari en ik over gesproken hebben, en ook Sophia en ik, en Lawrence en ik. Het gaat over het fenomeen dat de straatlantaarns uit gaan wanneer wij er voorbij gaan. (Elias grijnst) Het is iets wat nooit gebeurde totdat het hele Elias ding begon te starten, niet dat het mij is opgevallen. Ik vroeg mij gewoon af wat dit verdomde ding veroorzaakt?

ELIAS: Wel, dít verdomde ding! (Naar hemzelf verwijzend. We moeten allemaal lachen) Ik heb het jullie allemaal al eens verteld, en nog steeds verbazen jullie mij dat het jullie niet opvalt, en nog steeds vragen stellen over elektriciteit! (Grinnikend, en lachend)

VICKI: En het gebeurt ook niet wanneer je het verwacht te gebeuren. Het gebeurt alleen wanneer je het niet verwacht. De lantaarns, bedoel ik.

ELIAS: Wel, ook dit zou overduidelijk moeten zijn! (Pauze, grinnikend)

En nu zal ik jullie een vraag stellen, of een van jullie heeft waargenomen, deze avond, de energie die manifest was, waar ik jullie eerder over vertelde? (pauze) Nu, mogen jullie allemaal tegen jezelf zeggen, “Nee!” (Overstemming in de groep en gelach) Je bent geen vertrouwen aan het opnemen! Je vertrouwt je innerlijke zintuigen niet, want deze nemen waar, en jullie overschrijven deze met je uiterlijke zintuigen. Leer om je innerlijke zintuigen te vertrouwen.

Ik incorporeer mijzelf voortdurend met jullie, je uiterlijke zintuigen beïnvloedend om je aandacht te trekken, ter oefening. Oefen nu, met het incorporeren van je innerlijke zintuigen. Oefen met elkaar. Bekijk elkaars essentie. Zie elkaars aura, of energieveld, om je fysieke expressie heen, en door je fysieke expressie heen, en intervermengd met je fysieke expressie; en dan zullen we het nog eens proberen.

JIM: Ik heb sterke energieën gevoeld hier vanavond. Het is echt sterk.

ELIAS: Dit is een identificatie. Ik heb al eerder verteld tegen deze groep dat mijn energie zeer sterk gemanifesteerd is momenteel, omdat ik een meer van een stroomlijning heb opgenomen, en mijn focus directer heb aangepast recentelijk, in het acclimatiseren naar jullie fysieke focus. En daarom, is de energie zeer geconcentreerd. Je kunt dit voelen, en je kan het ook visueel zien. Als jullie niet jezelf vertellen om alleen visueel te zien, dan zul je visueel zien. Erken je innerlijke zintuigen, en ze zullen samenwerken met je uiterlijke zintuigen.

TOM: Dus, als ik meer zou vertrouwen in de goede gevoelens die ik ontvang van je in je korte antwoorden, of je lange antwoorden, dan zou ik mijn visie meer kunnen vertrouwen?

ELIAS: Als je meer vertrouwd op jezelf en je innerlijke zintuigen, dan zullen je uiterlijke zintuigen samenwerken, en je zal het zien! (Pauze) Oefen met elkaar, of met een steen, of een blad, (tegen Cathy) of een hond, (tegen Vicki) of een kat! Al deze dingen bezitten een energieveld, en daarom maakt het niet uit waar je mee oefent. Hoewel het interessanter is om met elkaar te oefenen, omdat je meer kleur en fluctuatie opneemt! (Pauze) Hebben jullie meer vragen?

GUIN: Ja, ik heb er nog een, over mijn droom de andere nacht, over de zes oude mannen en mijzelf, de vrachtwagen besturend. De vrachtwagen die onderwater geraakt. De ontmoeting met de andere man, en proberend te beslissen welke vier er op de achterbank gaan, of vier voorin, of drie achterin, of drie voorin. Het gebeurde in de nacht van de ‘lovebirds’. Kun je mij daarover wat meer input geven?

ELIAS: Kun je het zelf uitvinden?

GUIN: Nou, een beetje, maar niet specifiek.

ELIAS: Vier en drie …

GUIN: Dat gedeelte begrijp ik.

ELIAS: … zeven totaal. Dit is een identificatie van connectie. Je hebt dit gemanifesteerd in je droomfocus in symbolen die je koos, net zoals dat Rose identificeert met symbolen die zij kiest: vogels. Jij kiest mensen; en vervolgens kies je ook een scenario, die niet noodzakelijk belangrijk hoeft te zijn. Je was een identificatie van een weten aan het uitdrukken. Het gehele scenario in je droomstaat is niet altijd het focus-punt. Vele malen, speel je wel het gehele scenario uit, met significanties in vele verschillende symbolisaties. Vele andere malen, ben je jezelf informatie aan het presenteren, die je uitspeelt door een scenario in een droomstaat, maar de droom bevat bepaalde informatie die zeer singulier gericht is, omdat het een identificatie is van een weten. Je speelt sommige scenario’s uit om te kunnen ervaren en begrijpen. Je speelt andere scenario’s uit met een focus-punt, om het focus-punt te kunnen herkennen. Je hebt dit al gedaan. En daarom heb je geen interpretatie nodig van Elias, net zoals dat Shynla geen interpretatie nodig heeft over ramen.

GUIN: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom. (Pauze) Ik zal gaan afsluiten voor vanavond, omdat ik Michael niet wil overbelasten, en ik zal weer snel met jullie allemaal interactief zijn, misschien sneller dan je denkt! En, ik zal een invitatie uitgeven aan Sari, om terug te komen, als je dat wenst.

CELIA: Dank je.

ELIAS: Je bent welkom. Au revoir.

GROEP: Au revoir.

Elias vertrekt om 9:08 PM.













Vertaald door




Copyright 1995 Mary Ennis, All Rights Reserved.